FEDEZD FEL A NAGYVILÁGOT: BEMUTATKOZIK AZ ÚJ HARLEY-DAVIDSON PAN AMERICA ÉS PAN...

FEDEZD FEL A NAGYVILÁGOT: BEMUTATKOZIK AZ ÚJ HARLEY-DAVIDSON PAN AMERICA ÉS PAN AMERICA SPECIAL

94
0
SHARE

Ellenállónak építve, felfedezéshez fejlesztve, kalandokra tervezve – a Pan America a Harley-Davidson vadonatúj, “fedezz fel mindent” motorkerékpárja azoknak, akik a hagyományosnak vélt motoros túráktól eltérően valami többre, másra vágynak, akár aszfalton, akár a terepen. Ez a szögletes, erőteljes és technikai megoldásokkal gazdagon ellátott motor igazi kalandokra csábít.

MY21 Pan America Riding Photography

“Büszkeséggel tölt el az új Pan America bemutatása, mely az első túra-endúrónk egyenesen Amerikából mondta Jochen Zeitz, a Harley-Davidson elnöke és vezérigazgatója. Az észak amerikai terepviszonyok adta kalandos tájkép ihlette ennek a sokoldalú motorkerékpárnak a képességeit. Ez a kalandos világnézet mélyen benne van a színész és HD nagykövet Jason Momoában is, aki a cég kreatív munkatársaként segíti a Pan America életérzést átadni a világnak.

MY21 Pan America Riding Photography

A Harley-Davidson átszervezte a designer és mérnök csapatát, hogy megalkossa a mindenben új kaland-túra motorkerékpárokat, a Pan America és a Pan America Special modelleket, amelyeket prémium tulajdonságokkal, kiváló teljesítménnyel és innovatív megoldásokkal láttak el. Minden részletüket, a fogódzkodóktól az oldaldoboz tartókig, a terepen jobb látószöget bevilágító horizontális fényszóróig, mindent a funkcionalitásnak rendeltek alá.

MY21 Pan America Riding Photography

Az új modellekbe az új Revolution® Max 1250 köbcentis blokk került, 150 lóerővel és vízhűtéssel. A súlycsökkentés érdekében a blokk a motor középső vázszerkezeteként is funkcionál. A Pan America súlya 245 kg, míg a Pan America Special 258 kg.

MY21 Pan America Riding Photography

Olyan vezetést támogató rendszerekkel szerelték fel őket, mint a beállítható vezetési módok vagy a kanyarodást segítő biztonsági rendszerek. A technikai újdonságok kigyorsításkor, lassításkor és fékezéskor segítik a motorost.  A Pan America Specialt ezenfelül elektronikusan állítható első és hátsó futóművel is felszerelték. Az iparágban elsőként, a Pan America menet közben és megálláskor is automatikusan tudja állítani az ülésmagasságot.

MY21 Pan America Riding Photography

Rengeteg kiegészítő lesz kapható a Pan America modellekhez, például 3-féle strapabíró dobozrendszer, valamint a REV’IT nagymúltú európai gyártóval tervezett férfi és női ruházati termékek.

A Pan America és a Pan America Special motorok várhatóan júniusban érkeznek a Harley-Davidson kereskedésekbe, a Pan America 13 070 eurótól (+Áfa), míg a Pan America Special 15 015 eurótól (+Áfa) indul.

MY21 Pan America Riding Photography

PAN AMERICA

Egy robosztus, erős és számos technikai megoldással felszerelt sokoldalú motorkerékpár kalandvágyó motorosoknak.

MY21 Pan America Photography

Optimalizált vázszerkezet

A teljesítményt és a súlycsökkentést szem előtt tartva, a legjobb súly-lóerő arányra törekedve alakították ki a motor formáját és a motorblokkot. A blokk szorosan a váz része lett, így elhagyhatták a hagyományos vázszerkezet. A három elem, az első, a középső és a hátsó segédváz mind a blokkhoz került rögzítésre. Ezzel a megoldással könnyebb súlyt és egy merevebb vázat kaptak, ami jobb irányíthatóságot biztosít. A mart alumínium hátsó villa csökkenti a rugózatlan tömeget. Az 1580 mm-es tengelytáv ideális túrázáshoz, főleg utassal és csomagokkal, valamint a terepen jobb irányíthatóságot biztosít.

Az elől 19” és hátul 17” mart alumínium kerekek erősek, ám mégis könnyűek, alkalmassá téve a motort az aszfaltra és a terepre egyaránt. A Harley-Davidson és a Michelinnel közösen tervezett Scorcher Adventure gumiköpeny a Pan America modelleket alkalmassá teszi a vadabb kalandokra is. A Michelin Anakee Pan America gumik agresszív mintázata elérhető lesz az eredeti Harley-Davidson PAM katalógusból is.

Brembo® fékek

A Harley-Davidson és a Brembo együtt fejlesztették ki a Pan America modellek egyedi fékrendszerét, a megfelelő fékerő és fékhatás érdekében. A merevséget és súlycsökkenést eredményező új radiálisan rögzített négy-dugattyús (30mm) féknyereg kiválóan illeszkedik a motor karakterisztikájához. Elől 320 mm-es dupla tárcsafék, hátul 280 mm-es tárcsafék található.

MY21 Pan America Riding Photography

Állítható futómű

Prémium minőségű passzív első és hátsó futóművel rendelkezik a Pan America, amiken teljesen állítható a nyomó és húzó csillapítás. A rugóút elől és hátul egyaránt 190 mm. Az első futómű a SHOWA®-tól származik 47mm becsúszószárral. A hátsó rugóstag SHOWA® Piggyback tartállyal szerelt hidraulikusan állítható feszítéssel. A hátsó futómű himba rendszerrel csatlakozik a hátsó villához és a vázhoz, így kényelmet biztosít aszfalton és kiváló visszajelzést ad terepen.

Érintőképernyő

Minden adatot és visszajelzést egy döntött 6.8inch átmérőjű érintőképernyő (vékony filmréteggel, folyadék kristályos magas képminőséggel és kontraszttal) mutat. A tükröződésmentes üvegfelület bármely fényviszony mellett is jó olvashatóságot biztosít. Menet közben a kikapcsolt érintőképernyőt a motoros a kormányon lévő kezelőgombokkal is el tudja érni. A rendszer Bluetooth-szal tud kapcsolódni az okostelefonokhoz. A navigáció az ingyenes Harley-Davidson alkalmazással letölthető iOS vagy Android készülékre is.

Kanyarodási biztonsági rendszerek

A Pan America modell kanyarodást segítő biztonsági rendszerekkel rendelkezik, segítve a vezetést egy hirtelen vészhelyzetben vagy rossz útviszonyok között. Az elektromos rendszer a váz mozgását figyeli, összhangban az elektromos fékrásegítéssel és a motorelektronikával. A kanyarodás érzékelését egy belső szenzor, az IMU figyeli és korrigálja a vezetést, ha a motor dőlésszöge megváltozik, vagy ha egyenesen halad. A következő szenzorok lettek beépítve a modellekbe: kanyarodást segítő elektromos fékrásegítés, kanyarodási blokkolásgátló rendszer, kanyarodási kipörgésgátló rendszer, kanyarodási gázadást adagoló rendszer, visszagurulás gátló.

Vezetési módok

Öt különböző beállítás közül választhat a motoros (4 előre programozott és 1 szabadon állítható): Utcai, Sport, Eső, Off-road és Off-road Plusz. Mindegyik vezetési mód különböző motorerőt, motorféket, kanyarodási blokkolásgátló és kanyarodási kipörgésgátló rendszer érzékenységet állít be a motoron. A motoros a kormányon lévő MODE gomb megnyomásával választhatja ki a megfelelő vezetési módot álló helyzetben vagy menet közben. A Pan America™ Special modellen további két egyénileg programozható beállítás is megtalálható.

További tulajdonságok

  • A könnyített kipufogó 304-es mart rozsdamentes acélból készült és megfelel a legújabb Euro 5-ös előírásoknak és zajkibocsátásnak, teljesítmény csökkenés nélkül. A katalizátor szorosan a motor mellett helyezkedik el, csökkentve a motoros felé irányuló hőt. A dupla kipufogó – egy a motor alatt, a másik pedig a jobb oldalon- elég teret biztosít a gázok hatékony elvezetésének, megakadályozva a visszadurrogást, ezáltal növelve a teljesítményt. Az alsó végnél odafigyeltek arra is, hogy megmaradjon a jó hasmagasság és dőlés szög is a terepen.
  • Az ülésmagasság közvetlenül állítható az ülés alatti karral a kényelmesebb motorozáshoz. Ehhez még szerszámra sincs szükség. Az alsó állásban 868 mm és a felső állásban 894 mm az ülésmagasság.
  • Négy állásban, kézzel állítható plexi, mellette pedig a kijelző dőlés-szöge is állítható, hogy minden körülmény között jól leolvasható maradjon.
  • A sebességtartó rendszer is alapfelszereltség.
  • A könnyített alumínium üzemanyagtank 21 literes a nagyobb hatótávért. A betöltő nyílás előre került, így tankolásnál nem lesz útban egy felszerelt tanktáska. Az üzemanyagtank formája körülveszi a légszűrő házat, ami a tank alatt kapott helyet.
  • A LED-es fényszórók stílusosan és erősen világítják meg utat, és erősített felületük a felverődéseket is jobban bírja terepen. A Daymaker® Signature LED fényszóró egy fényerőségmérő technológia segítségével kiváló látási viszonyokat ad homogén fénnyel.
  • Az első irányjelzők védett helyre kerültek, nem sérülnek meg a bokrok vagy ágak karcolásától.
  • Elérhető fényezések: Vivid Black (fekete), River Rock Gray Medallion (szürke-narancs)
MY21 Pan America Photography

PAN AMERICA SPECIAL

A Pan America Special egy prémium túraenduró a következő főbb tulajdonságokkal:

  • Állítható első és hátsó futómű terhelés érzékelővel

A Pan America Special elektronikusan állítható első és hátsó futóművel szerelt. A szenzorokból beérkező adatok alapján a futómű automatikusan állítja a csillapítást, a terepviszonyok és vezetési stílushoz alkalmazkodva. A futómű a SHOWA-tól származik, míg a rendszer érzékelők és a szoftver a Harley-Davidson fejlesztése. A terhelés érzékelő rendszer automatikusan állítja a hátsó rugóelőfeszítést a motoros, az utas és a csomagok súlyához. A terhelés nélküli ülésmagasság 848 mm alacsony állásban és 873 mm magasított állásban.

  • Guminyomás figyelő rendszer (TPMS)

A guminyomás figyelő rendszer (TPMS) a színes kijelzőn mutatja az első és hátsó guminyomást, valamint villogva figyelmeztet, ha alacsony a nyomás és azt ellenőrizni kell. A megfelelő guminyomás fontos az irányíthatóság és a gumik élettartama miatt.

  • Középállvány

A motorkerékpár a középállvány segítségével jól parkolható. A középtámasz segítségével a motorkerékpár kisebb helyet foglal el az oldaltámaszhoz képest, ami hasznos lehet egy szűk garázsban.

  • Több állású hátsó fékkar

Szerszámok nélkül állíthatjuk be a megfelelő hátsó fékkar állást a kényelmes motorozás érdekében. Ha álló helyzetben motorozunk, azzal jobb irányíthatóságot adunk a motornak terepen, valamint a motoros messzebbre is ellát, hogy felmérje az akadályokat.

  • Bukócső és alumínium blokkvédő

A hajlított blokkvédő a kavicsfelverődések ellen védi alulról a blokkot.

  • Daymaker® Signature adaptív fényszóró

A Daymaker® adaptív fényszóró mindig helyesen állítja be a fényforrás megfelelő szögét, valamint a kanyarodásnál kitakart sötét részeket is képes megvilágítani, ez által sokkal kényelmesebben vezethető a motor sötétben.

  • A rendszer három LED fényforrása oldalanként helyezkedik el a fő Daymaker lámpa körül.
  • Az adaptív lámpa a motorkerékpár dőlés szögéhez van állítva és változik 8, 15 és 23 foknál.
  • A hirtelen felvillanás helyett az adaptív fények a motorkerékpár dőlésekor finoman gyulladnak ki, hogy ne zavarják meg a vezetést a hirtelen villanó fények.
  • A rendszer tompított és távolsági fény esetén is működik.
  • Fűthető markolatok

Kényelmes motorozást biztosít hideg időben is. A fűthető markolatnak három állása van, amiket a kezelőgombok oldalán lehet kiválasztani.

  • Kormánygátló

A kormánygátló a kormány rázkódását csillapítja agresszív terepmotorozás közben.

  • Gyári alapfelszereltségű ülésmagasság állítás

A Harley-Davidson az első a motorkerékpár gyártó, ahol a Pan America Special modellhez alapfelszereltségként jár az adaptív ülésmagasság állítás. Ennek a rendszernek köszönhetően magabiztosabban érheti el a motoros a talajt, amikor a motorkerékpár álló helyzetbe kerül, anélkül, hogy menet közben ez zavaró lenne.

A forradalmian új rugóstagoknak köszönhetően a rendszer automatikusan tudja állítani a motorkerékpár magasságát álló helyzetben, illetve menet közben, így kényelmes és biztonságos ülésmagasságot ad. Az ARH rendszer ugyanakkor nem változtat a futómű többi beállításán.

  • Az ARH nem változtat a rugóúton, aminek a teljes hossza így is megmarad, de a dőlésszögön vagy a hasmagasságon sem.
  • Négy különböző ülésmagasság közül lehet választani:
  • Automatikus mód: A rendszer magától kiszámolja, hogy milyen gyorsan ültesse le a motorkerékpárt a fékezés erejétől függően, hogy mire megállunk, már teljesen lent legyen a rugóstag.
  • Rövid és hosszú késleltetés mód: Ebben a módban a leültetés késleltetve van a megállásig, például megmarad a magasság nagyon alacsony sebességnél is, mikor csak a helyet keressük a parkolás előtt.
  • Zárt mód: Az állítható futómű mindig teljes magasságban marad megállás után is. Ez inkább a magasabb motorosoknak kedvező, akiknek így is jól leér a lába megállásnál, vagy terep motorozás közben, ahol sokat haladunk alacsony sebességgel.
  • Gyári alapfelszereltségű belső nélküli küllős kerekek

A rozsdamentes acél küllőkkel fűzött kerekek a felni külső részéhez lettek csavarozva. Ezek a kerekek több tulajdonságban is előnyösek a terepmotorozás közben a mart felnikhez képest.

A küllők elhelyezése lehetővé teszi a belső nélküli gumik felszerelését, ami súlycsökkentést eredményez

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HAGYJON ÜZENETET