Új utakon a Harley-Davidson Budapest

Új utakon a Harley-Davidson Budapest

46
0
SHARE

 

A Harley-Davidson Budapest fontos mérföldkőhöz érkezett, a több mint 20 éve alapított családi vállalkozás új kézbe került. Az új vezetés az alapító Dobai Attila munkásságát folytatva, friss, új energiákkal telve a következő célt tűzte ki maga elé: alázattal és elkötelezettséggel a motorosokért, a Harley-közösségért és természetesen a márkáért, amely az egész világon egyet jelent a szabadsággal.

Az új tulajdonosokkal, Hankó Ákossal és Török Attilával, valamint az új cégvezetővel Szűcs Lajossal beszélgettünk, hogy hogyan látják a márka, a kereskedés és a motorpiac jelenlegi helyzetét, illetve mik a terveik a jövőre nézve, de még mielőtt rátérnénk a jelenre, egy kicsit kanyarodjunk vissza a múltba.

Először is, mit lehet rólatok tudni, honnan érkeztetek a Harley-Davidson Budapesthez, milyen kötődésetek volt a márkához?

H.Á. Nem meglepő módon, de mindhárman motorosok vagyunk, és ha márkákban gondolkodunk, akkor egyértelmű, hogy csakis a prémium kategóriát képviselő, a szabadságot megtestesítő Harley-Davidson jöhet szóba. Barátságunk hosszú időre nyúlik vissza, Lajossal már egészen középiskolás korunk óta ismerjük egymást. Sok a közös bennünk, természetszerető emberek vagyunk, a hétköznapi őrült pörgésből jól esik kiszakadni, akár kétkeréken, akár gyalogosan az erdőben, a természetben feltöltődni. A motorozást is ezért szeretjük, de Attila vadászik is, jómagam nagyon szeretek gombászni.

Attilával közös szakmai múltunk 5 éve kezdődött, amikor együtt megalapítottuk a Safe-Terv Kft.-ét, amely ugyancsak a közlekedési szektorban tevékenykedik csak kötöttpályán, a vasúti közlekedés biztonságával összefüggő projektek tervezésével és kivitelezésével foglalkozik.

T.A. Ákossal jól kiegészítjük egymást, ő közlekedésmérnökként, én közgazdászként jó párost alkotunk. Mindketten korábban a multinacionális érában tevékenykedtünk, Ákos a MÁV szakmai vezetésének, jómagam többek között a Shell Hungary menedzsmentjének tagjaként. A felsővezetőként eltöltött évek alatt sikerült mindazt a szakmai tudást megszereznünk, amely később lehetővé tette, hogy önálló vállalkozást indítsunk. Munkásságomra nagyban hatott Kapitány István, sokat tanultam tőle, szakmai példaképként is tekintek rá.

Sz.L. A többiekhez hasonlóan már gyermekként vonzott a motorozás, az iskolai füzeteimet is Harley-Davidson matricákkal díszítettem, de szüleim féltése miatt csak felnőttfejjel válthattam valóra az álmot. Ákoshoz hasonlóan én is a közlekedésmérnöki hivatást választottam, de a kötött pálya helyett a „szabad pályán” mozogtam, az autóiparban helyezkedtem el és gazdagítottam tudásom több évtizeden keresztül, mint vezető. Barátaim felkérésre örömmel mondtam igent, és immáron a négykerékről kétkerékre váltva, még szabadabb pályára állva vettem át a cégvezetői és kereskedelmi igazgatói teendőket.

Honnan jött az ötlet, hogy megvásároljátok a céget?

H.Á. Dobai Attilával már korábban is egy baráti társaságában voltunk, amikor említette terveit a cégeladásról és érdeklődött, hogy tudunk-e valakit, akit érdekelhet a lehetőség, mi gondolkodás nélkül magunkra mutattunk.

T.A. Már korábban megfogalmazódott bennünk, hogy szeretnénk közösen valami újba kezdeni, amikor jött a lehetőség szinte egy percig sem gondolkoztunk, ösztönösen éreztük, hogy ez lesz az az út, amelyre rá kell lépnünk. Bátran fejest ugrottunk, hiszen úgy véltük, hogy mind az emberi, mind a szakmai kompetenciánk megvan ahhoz, hogy sikerre vigyük a dolgot.

Hogyan látjátok a motorpiac és azon belül a Harley-Davidson jelenlegi helyzetét?

H.Á. Jelenleg Magyarországon alulreprezentált a motorozás, és hozzá kapcsolódóan attitűdbeli változásokra is szükség van. Egy fogalmat emelnék ki, fenntarthatóság, valamint a következő kulcsszavakat: zöld – dugó – parkolás – eljutási idő. A márka piacrészesedését nézve nem a versenytársakkal való versengés a célunk, hanem velük közösen együttműködve az egész tortát, a motorosok számának növekedését szeretnénk elérni. Nem Harley-sokat kell gyártani, hanem motorosokat!

T.A. A piac egyértelműen felfutó ágban van, bár a koronavírus járvány lassította a korábbi évek növekedési ütemét, kicsit behúzta a féket, de ebben a helyzetben is meg kell látni a lehetőségeket, ezekből is tudni kell építkezni. Az Euro 5 kihívások elé állítja a piacot, de összességében sok potenciált látunk benne. A pandémia arra is rávilágított, hogy az embereknek minden eddiginél nagyobb szüksége van a szabadságra, és hogy járvány idején az egyik legbiztonságosabb közlekedési forma a motorozás.

Sz.L. Tradíció és innováció, ezzel a két szóval lehet a leginkább összefoglalni. Ahogy a fogyasztói elvárások, úgy a piac is folyamatosan változik, a tradíciók követése mellett egyre fontosabb az új trendekhez való igazodás. A Harley-Davidson egymás után jelenti be a legújabb innovációit, mint az elektromos LiveWire modell, 2021-ben jön a Pan America, a márka első túraendúrója, mindemellett a klasszikus értékeit sem téveszti szem elől.

A márkakereskedés mellett a cég életének fontos részét képezi a fesztivál-szervezés, az ugyancsak több mint 20 éves hagyományra visszatekintő Open Road Fest. A rendezvények terén mik a tervek?

H.Á. A fesztiválnak nagyon nagy közösség-építő ereje van, számunkra is meghatározó élmény volt rajta, rajtuk részt venni. Mindenképpen szeretnénk továbbvinni, valamint megújítani, új stratégia, koncepció mentén újraalkotni, egyelőre keressük a lehetőségeket.

T.A. A tervek között szerepel a bővítés is, egy őszi zenei és motoros fesztivál, a Budapest Harley Days meghonosítása, aminek az idei évre beharangozott Bikers’ Weekend Budapest lett volna az előfutára, de sajnos a járvány miatt nem kerülhetett megrendezésre.

Sz.L. A nagy fesztiválok mellett a kisebb események, hétvégi, közös motoros túrák szervezése is tervbe van véve, illetve célunk, hogy a Harley-Davidson Szalon, a Bázis, mint fontos találkozási pont szerepeljen a térképen. A chapterekkel is szorosabbra kívánjuk fűzni a kapcsolatot, nagyobb klub-életet támogatva.

Végül szegezzük egy kicsit távolabbra a tekintetünk. Milyen terveitek vannak a jövőre nézve?

H.Á. Elsődlegesen, hogy sikeresen vigyük tovább a kereskedést és a lehető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki a vásárlói igényeket, másodsorban a motorosok számának növekedéséhez is hozzá szeretnénk járulni. Új stratégia mentén, a hagyományokra építve friss, új személetmóddal lépésről-lépésre kívánunk haladni.

T.A. Célkitűzéseink között szerepel a vásárlói élmény növelése. Fontos számunkra a már korábban is említett fenntarthatóság és a közlekedésbiztonság is, ami maga után vonja az infrastruktúra fejlesztéseket.

Sz.L. A közlekedésbiztonság kiemelt szívügyünk, például az autós-motoros viszonyának javítása. Először is következő kérdéseket kell feltenni: Miért nem biztonságos? Mi kell ahhoz, hogy biztonságos legyen? Hogyan kell megváltoztatni az attitűdöket, a gondolkodást, a hozzáállást? A többi márkával és szereplővel összefogva, közösen kívánjuk ennek a küldetésnek elkötelezni magunkat.

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HAGYJON ÜZENETET