Finomított. Újratervezett. Figyelemre méltó.

Finomított. Újratervezett. Figyelemre méltó.

554
0
SHARE

2017 YZF-R6 Product Video (YouTube): https://www.youtube.com/watch?v=3Pq6K_uaUzw

Több mint 160 000 Európában értékesített darabszámmal – és az utóbbi 7 évben 3 Supersport világbajnoki címmel – az YZF-R6 méltán az egyik legnépszerűbb és legextrémebb szupersport motor, amit a Yamaha valaha is épített. Könnyű, agilis és gyors – ez az ikonikus 600 köbcentiméteres modell az első számú választás azoknak, akik izgalomra vágynak, és akik gyorsan akarnak előretörni a szupersport rangsorban.

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_stu_001_03

A vállalat szupersport szegmens iránti teljes elkötelezettsége mindig is fontos volt, hiszen továbbra is ezek a modellek a Yamaha sportos, versenyre termett génjeinek alapelemei. Éppen ezért a vezető japán gyártó 2017-ben egy radikális megjelenésű, új YZF-R6-ot mutat be, felhasználva a legutóbbi YZF-R1-nél használt váztechnológia elemeit és a csúcstechnológiájú elektronikát.

2017_yam_yzf600r6_eu_mdnm6_stu_002_03

Újonnan kifejlesztett, kis légellenállású forma és agresszív megjelenés, amely a Yamaha R-sorozatának összes jellegzetességét magán viseli – ez az új YZF-R6.

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_act_004

A verseny a mi világunk. Üdvözöljük az R-VILÁGBAN.

Minden YZF-R sorozatú modell teljes értékű belépő a mi R-világunkba, egy esély, hogy lényeges részévé válj a szupersport kategória egyik legelőkelőbb klubjának.

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_act_001

A mi R-világunkban a verseny és a győzelem olyan életforma, ami mélyen beleivódott génjeinkbe. A mi R-világunkban minden egyes YZF szupersport modell vérvonala egyenesen visszavezethető a MotoGP-győztes YZR-M1 versenymotorunkra. A mi R-világunkban hiszünk abban, hogy mindenki számára meg kell adni a lehetőséget, hogy megtapasztalja a szupersport teljesítmény valódi jelentését.

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_det_006

Nincs még egy gyártó, amely képes lenne csúcstechnológiás szupersport modellek ilyen széles skáláját kínálni a 125 köbcentiméterestől egészen az 1 000 köbcentiméteres motorkerékpárokig. Az YZF-R1M típustól kezdve, az YZF-R1, YZF-R6, YZF-R3 és YZF-R125 típusig minden egyes R-sorozatú modell tervezése és gyártása a legkifinomultabb versenymotor technológián alapul.

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_det_003

Az R-VILÁG minden motoros számára nyitva áll, aki értékeli a Yamaha versenygyőztes örökségét és elismert műszaki tapasztalatát. Az R-VILÁG esélyt teremt az YZF-R tulajdonosok számára, hogy kibontakoztassák motoros képességeiket az utcán és a versenypályán.

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_det_012

Ez a mi világunk. Eljött az R-VILÁG ideje.

A 2017-es YZF-R6

Ikonikus, M1 által inspirált kialakítás újgenerációs vezérléssel

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_det_009

Az YZF-R6 mindig élen járt az extrém szupersport modellek tervezésében. A bemutatkozása óta eltelt több mint egy évtizedben a jelenlegi modell még mindig kategóriájának legdinamikusabban kinéző motorja. Ez az egyik ok, amiért rendkívül lojális és elszánt híveket szerzett eddig is.

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_det_008

2017-re a Yamaha tejesen átdolgozta ikonikus középsúlyú szupersport motorját, és az YZF-R6 esetében is alkalmazta a radikálisan új külsőt, melyet egyértelműen az YZF-R1 legújabb generációja inspirált. Az M1-re jellemző központi légbeömlőnek és süllyesztett LED ikerfényszórónak köszönhetően a motorkerékpár agresszív elölnézetéből és feltűnő megjelenéséből azonnal látszik, hogy az R-széria tagja.

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_det_007

A tekintélyt parancsoló megjelenés hangsúlyozására az új YZF-R6 keskeny és íves helyzetjelző lámpákat kapott, melyek szinte életre keltik, és állatias személyiséggel ruházzák fel a dinamikus megjelenést. A helyzetjelző fények stílusa és elhelyezése olyan izgalmas megjelenést nyújt, amely egyértelműen az R-családra jellemző, ugyanakkor mégis egyértelműen azonosítható, hogy YZF-R6-ról van szó.

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_act_001

Az újgenerációs R-sorozat génjei egyértelműen megmutatkoznak a stílusos formában, amelynek szélein a légcsatornák és az azokat követő vízszintes vonalak olyan átlapolt formát kölcsönöznek, ami hangsúlyozza a motorkerékpár aerodinamikai kiválóságát. Az új, YZF-R1 stílusú farokidom továbberősíti a versenymotor formát, és bár az erőteljes szupersport kinézetet egyértelműen az ikonikus YZF-R1 inspirálta, az YZF-R6 saját, egyedi karakterrel és profillal rendelkezik.

A leghatékonyabb YZF-R6 aerodinamika

A Yamaha szupersport tervezőcsapata folyamatosan azon dolgozik, hogy minden területen magasabb teljesítményszintet érjen el, így a 2017-es YZF-R6 új fejidomot és plexit kapott, amely az eddigi leghatékonyabb aerodinamikát biztosítja a modell számára.

A kis légellenállású elülső légterelőt az YZF-R1 néhány kulcselemének felhasználásával tervezték meg, és a legújabb kialakítás jelentősen, 8%-kal növeli az aerodinamikai hatékonyságot. Az áttervezett fejidomhoz és a plexihez hasonlóan a motor visszapillantó tükreibe integrált új LED irányjelzők is a turbulencia és a légellenállás csökkentését szolgálják.

Kifinomult elektronikus vezérlési technológia

Az YZF-R6 az első motorkerékpárok egyike volt, amely olyan precíziós vezérlést biztosító fejlett elektronikákat alkalmazott, mint a Yamaha chippel vezérelt fojtószelep (YCC-T) és a Yamaha chippel vezérelt szívás (YCC-I). Hogy a motorkerékpár irányíthatósága még jobb legyen – a legkülönbözőbb körülmények között is -, az YZF-R6 fejlett kipörgésgátló rendszert (TCS) kapott, ami a kormányon lévő kapcsolóval szabályozható.

A Yamaha felismerte, hogy az YZF-R6 olyan teljesítmény-központú motorosok széles körét csábítja el, akik különböző képességekkel és tapasztalati szinttel rendelkeznek, ezért az új TCS beavatkozása 6 fokozatban szabályozható, valamint kikapcsolható. A TCS intelligens szoftvere úgy van kialakítva, hogy beavatkozása során ne legyen természetellenes érzés, és a rendszer kompenzálja a hátsó abroncs kopását is, biztosítva az egyenletes teljesítményt.

Az YZF-R6 emellett egy gyorsváltó rendszert (QSS) is kapott, amely gyorsabb sebességváltást tesz lehetővé. A rendszer hasonlít az YZF-R1 rendszerére, és felváltás észlelése esetén azonnal megszünteti a meghajtási nyomatékot, így tengelykapcsoló nélküli felváltást tesz lehetővé teljes gáz mellett, kihasználva a közeli áttételes, 6-fokozatú sebességváltót a rendkívüli gyorsulás érdekében.

YZF-R1 típusú 43 mm-es első villák

2017_yam_yzf600r6_eu_dpbmcrb_sta_004

Nem csak az YZF-R1 által inspirált arculat hangsúlyozza a motor kapcsolatát az ikonikus szupersport modellel, de a 2017-es YZF-R6-ot az YZF-R1-től kölcsönzött új, fordított KYB villákkal is felszerelték. Ez a kiváló minőségű első felfüggesztés nagy, 43 mm átmérőjű csövekkel rendelkezik – a korábbi modellek 41 mm-es átmérőjével szemben -, ami még stabilabb érzést nyújt, különösen fékezés és kanyarodás közben. Az első kerék tengelyének átmérőjét is megnövelték, 25 mm-re, az optimalizált vezethetőség érdekében.

A kiváló minőségű villák teljes mértékben szabályozhatóak, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy beállítsa a felfüggesztést. Az újtervezésű, állítható KYB hátsó lengéscsillapítókkal együtt az YZF-R6 váza úgy állítható, hogy pontos és jól reagáló vezetési teljesítményt biztosítson a legkülönbözőbb körülmények között is.

320 mm átmérőjű YZF-R1 típusú első fékek

Az új YZF-R6 az YZF-R1 típus radiális első fékrendszerének előnyeit is élvezi, amely a Yamaha termékekbe valaha beépített legfejlettebb rendszerek egyike. A kettős 320 mm-es tárcsák 4 szembe-dugattyús alumínium nyereggel rendelkeznek, kiváló érzetet és jelentős fékerőt biztosítva.

Karcsú magnézium segédváz

A motoros mobilitása kulcsfontosságú a rendkívül precíz és mozgékony vezetés eléréséhez, ezért az YZF-R6 újonnan tervezett üléssel és segédvázzal van felszerelve, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy gyorsan és könnyen áthelyezze testsúlyát. Az erős és könnyű CF magnézium öntvényből készült segédváz elöl 20 milliméterrel keskenyebb, lehetővé téve, hogy a motoros szorosabban odasimuljon a tankhoz, javítva az aerodinamikát.

Az ülés ugyanolyan magasan van, mint a jelenlegi modellnél, de hátrafelé finoman emelkedik szabadabb mozgást biztosítva.

Könnyű, alumínium üzemanyagtartály

Egy másik lényeges változás 2017-re egy gyönyörűen kialakított üzemanyagtartály beépítése, amely számos előnnyel rendelkezik a korábbi modell kialakításával szemben. Az alumíniumból készült, pehelykönnyű tank öblös térdmélyedésekkel rendelkezik, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy stabilan tartsa a motort, és megtalálja a testfelépítéséhez és vezetési stílusához illeszkedő ideális pozíciót.

A Yamaha különleges CMT (Cold Metal Transfer) vagy más néven hideghegesztéses technológiát használt az új formatervezett tank kialakítása során. A szorosan záró, robotok által készített hegesztési varratokat gyakorlott hegesztők véglegesítik, ami így igazán exkluzív, kézműves jelleget ad a tanknak. 1,2 kilogrammal könnyebb, mint acél megfelelője – és jobb vezetési pozíciót nyújt, nagyobb mozgási szabadságot biztosítva a gyors súlypont-áthelyezéshez a kanyarok elején és végén. Ez a prémium minőségű üzemanyagtartály kiemeli az YZF-R6 kategóriaelső tulajdonságait.

Javított üléspozíció

Az új üzemanyagtartály, az új, karcsúbb segédváz és az új üléskialakítás együttese jobb testhelyzetet biztosít, aminek az a célja, hogy vásárlóink inkább a kezükben tarthassák az irányítást az utakon és a versenypályán.

A 20 milliméterrel karcsúbb „derék”rész jobb ergonómiát biztosít, és a lábak is könnyebben letehetőek a földre – míg az ülés és a formázott alumínium tank öblös térdmélyedése lehetővé teszi, hogy a vezető szorosabban rásimuljon a motorra. Az eredmény egy olyan harmonikus üléspozíció, amely szabadabb mozgást tesz lehetővé a testsúly hatékony áthelyezéshez. Ennek eredményeként a motoros teljes mértékben kihasználhatja a jobb kezelhetőséget, fékezést és gyorsulást, amit az új villák, első tárcsák és elektronikus vezérlési technológia nyújt.

R-sorozatú műszerfal

Az YZF-R1 alapján kifejlesztett új műszerfal analóg stílusú fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel és többfunkciós kijelzővel rendelkezik, amely mutatja a TCS és az ABS állapotát is.

 

Az új YZF-R6 főbb jellemzői

Új generációs R-sorozatú kialakítás

Ikonikus, YZF-R1 által inspirált külső

Tiszta, versenyre termett gének kategóriaelső stílussal és teljesítménnyel

Az eddigi legjobb YZF-R6 aerodinamika

Kifinomult elektronikus vezérlési technológia

A változó vezetési körülményekhez alkalmazkodó, 6-fokozatú TCS

QSS (gyorsváltó) a kuplung nélküli felváltáshoz teljes gáz mellett

43 mm átmérőjű YZF-R1 típusú első villák specifikus beállításokkal az YZF-R6-hoz

320 mm átmérőjű YZF-R1 típusú első fékek radiális rögzítésű, 4 dugattyús féknyergekkel

Karcsú magnézium segédváz

Új, döntött ülés

Könnyű, alumínium üzemanyagtartály

Javított üléspozíció

ABS

EU4 megfelelőség

D-Mode

YZF-R6 fő műszaki jellemzők

599 kcm, 67 mm x 42,5 mm folyadékhűtéses, 4-szelepes DOHC, 4-ütemű, 4-hengeres

Kovácsolt alumínium dugattyúk, 13,1:1 sűrítési arány

Titán szívó/kipufogószelepek

Yamaha chip-vezérelt szívócsőhossz (YCC-I) levegőbevezető rendszerrel

Yamaha chip-vezérelt fojtószelep (YCC-T), Iker befecskendezővel

Csúszókuplung

Közeli áttételekkel rendelkező, 6-fokozatú sebességváltó

Magnézium szelepfedél és forgattyúsház fedelek

EXUP szelepek a kiváló nyomaték karakterisztikához

Titán kipufogó hangtompító

Alumínium váz és lengőkar

Eredeti tartozékok sora

A Yamaha új és már létező eredeti tartozékok sorát kínálja a 2017-es YZF-R6-hoz, így a tulajdonosok személyre szabhatják azt legyen szó akár a teljesítményről vagy a kinézetről. A teljes tartozékválaszték az YZF-R6 Yamaha kereskedői szalonokba való megérkezésekor válik elérhetővé. Az új modell bemutatását követően az ügyfelek a My Garage alkalmazás segítségével tableten vagy mobiltelefonon is felépíthetik és megnézhetik végleges, virtuális YZF-R6 motorkerékpárjukat.

Színek

Race Blu

Tech Black

Elérhetőség

  1. április

Az új YZF-R6. Ez a mi világunk. Eljött az R-VILÁG ideje.

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HAGYJON ÜZENETET